Jak propagovat veřejnou dopravu na sociálních sítích?
Projekt TRANSBOARDERS / KORID
Mise zněla jasně: zařídit, aby o nové autobusové lince veřejnost věděla a chtěla ji využívat. S tímto úkolem se na nás obrátil KORID. KORID koordinuje síť regionálních a vybraných dálkových autobusů a vlaků v Libereckém kraji a přilehlém okolí.
V srpnu 2020 KORID zavádí novou přeshraniční linku jezdící o víkendech. Na základě testovacího režimu linky, který trvá do konce listopadu, bude rozhodnuto o jejím osudu v následujících letech. Vzhledem k historické tradici a náročnému (nejen) administrativnímu zajištění provozu linky by byla velká škoda o ni přijít!
Výletní linka 691
Nová linka 691 je výjimečná tím, že celkem pětkrát překročí státní hranice – české, polské a německé. Na své trase nabízí spoustu přírodních a kulturních příležitostí. Ale i rok 2020 je poněkud výjimečný a do cesty nám přihrává hned několik překážek…
- Je vhodná doba pro spouštění propagace nového produktu spojeného s cestováním?
- Budou chtít lidé cestovat? Nebudou se bát?
- Jak přesvědčit veřejnost, aby tuto konkrétní linku využívala?
Týmová spolupráce s OneBergem nám ukázala, že lze najít nové cesty vedoucí k úspěšnému vzestupu komunikace s cestujícími.
Jan Maxa
Vedoucí úseku IDS IDOL a propagace
Rešerše, analýzy, persony…
Řešení každého problému začíná u pořádné rešerše. S klientem jsme se sešli, o lince, jejích benefitech i případných nástrahách si popovídali, autobusem se na vlastní kůži svezli, omrkli kulturní a přírodní highlighty na trase a pořídili nálož fotomateriálu na sociální sítě.
Zanalyzovali jsme si konkrétní cílové skupiny, definovali persony, navnímali tonalitu klienta a na těchto základních kamenech postavili koncept online kampaně a webu. Linku budeme komunikovat jako „výletní“ nebo „turistickou“, což je pro veřejnost vstřebatelnější než strohé „linka 691“. Každou sadu reklam v kampani jsme zacílili na jinou skupinu a té přizpůsobili obsah – turistické cíle, důraz na akční cenu či poznávání krás Česka, Německa a Polska a jiné.
Kampaně bylo třeba podpořit organickými příspěvky na stránce klienta. Napsali jsme publikační plán s posty, které se přirozeně včlenili do ostatního obsahu klienta a postupně tak budovali komunitu fanoušků „Výletní linky 691“.
Dobré zprávy?!
Čekání na čísla prodejů po prvním víkendu provozu bylo… napínavé. O to větší radost nám i klientovi přineslo číslo 171 – tedy počet prodaných jízdenek. Z našeho laického pohledu byl výsledek překvapivě dobrý. A ještě lepší byl fakt, že výsledek byl nad očekávání dobrý i z profesionálního pohledu klienta!
Úsměv někdy rychle zamrzne..
Offline a online svět spolu jdou ruku v ruce. Na vlastní kůži jsme dopad reality v online prostoru pocítili v průběhu října, kdy vešla v platnost různá vládní opatření, která měla zamezit šíření COVID-19. Opatření se týkala omezení volného pohybu a uzavření mnoha atraktivních oblastí, které jsou cílovými místy linky. Záchytným bodem pro nás zůstala výjimka, která umožňovala cesty za účelem pobytu v přírodě. Ze dne na den jsme museli přestavět publikační plány a vydaným nařízením se přizpůsobit. Omezili jsme propagaci „indoorových“ památek a zaměřili se na horskou turistiku, procházky a výlety přírodou.
Na závěr trochu čísel…
300 000
průměrných zobrazení reklamy za měsíc
5 000
lidí na ni kliklo
2 027
přepravených cestujících a psů za tři měsíce